Dit logo skal sælge din virksomhed

10 April 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Det første en potentiel kunde ser er dit logo og din visionelle identitet og det er der, kunden på et splitsekund vurdere, om han vil ringe til dig og bede om et møde eller om han vil købe dit produkt, hvis han ser det i en butik. Det er derfor ikke ligegyldigt, hvordan dit logo og din visionelle identiet ser ud. Du kan sammenligne det med at du står og skal købe en flaske vin. Du kender ingen af de vine du ser på hylden, så derfor har du kun prisen og etiketten til at holde dig til. Den vin der har den mest interessante etiket, vil med stor sandsynlighed være den ud vælger. Om indholdet så holder hvad etiketten lover, finder du først ud af senere.

Læg en strategi fra starten

Hvis du har planer om at starte en virksomhed eller hvis du har planer om at rebrande din nuværende er det en god ide at tænke din visuelle strategi ind fra starten. Når du tænker mission og vision og tænker om hvad din virksomhed skal udtrykke er det vigtigt at dit logo og din visuelle identitet udtrykker det samme. Derfor er det en god ide at have en grafisk designer med ind over. De er eksperter i former og farver og kan rådgive om hvordan i bedst får udtrykt det i ønsker. 

Sæt penge af i budgettet og få det gjort ordentligt. Brug de penge det er nødvendigt. Det er ikke her der skal spares ved at få en god kammerat til at lave dit logo. Du skal ikke miste mange kunder, ved at de vælger at ringe til en anden, før det er en dyr løsning. Tænk blot hvor mange virksomheder du har vurderet alene på baggrund af, at du syntes de har et kedeligt logo eller hjemmeside uden at kende dem.