Hvor mange skal der til at lave et godt logo design?

Forestil dig lige sådan et stort bord, hvor en masse mennesker står bøjet henover et projekt, hvor man dårligt kan se, hvad de laver, fordi de er så mange over det – og lyser bliver holdt tilbage, fordi de fylder så meget, og lyset er endvidere fokuseret på, hvad der foregår midt på bordet.

Det lugter af bureaukrati, papirarbejde, DJØF’ere på spil med videre, og selvom man siger, at det er godt at få et ekstra sæt øjne på et projekt, så viser det sig også ofte, at for mange kokke fordærver maden.

Nogle gange skal man arbejde i teams for at nå en deadline, såsom på en restauration, hvor man skal bruge nok med tjenere, kokke, afryddere, vaskefolk med videre, hvis man skal nå i mål med de forskellige bestillinger til tiden.

Andre gange er det faktisk bedre, at få eller bare en enkelt person for lov til at arbejde med et projekt alene, såsom ved at designe et logo, fordi vedkommende måske arbejder bedst i rolige omgivelser i sit eget tempo – men selvfølgelig med en mere eller mindre flyvsk deadline i den sidste ende.

Selvfølgelig skal der måske lige være nogle indover en gang i mellem og kontrollere, at der faktisk sker noget, og man skal måske til møder og undervejs i processen vise, hvad man har nået at lave og agter at gøre fremadrettet.

Måske vil man gerne have en assistent eller en sparringspartner på den front, og det kan så være, man her er et hold, hvor begge er grafikere, eller den ene måske har forstand på branding, så man sammen kan lave et bedste resultat.

Dog er det ikke alle, der har sådan en grafisk afdeling samt mulighed for at lave logoer selv, så de udliciterer den opgave, som man blandt andet kan tildele logoshop.dk og få et godt resultat.